Norwegia - zasiłek rodzinny

Norwegia - świadczenia rodzinne

W Norwegii można ubiegać się o następujące świadczenia rodzinne:

• zasiłek rodzinny - Barnetrygd /świadczenia do 18 roku życia/
  • zasiłek opiekuńczy - Kontantstotte /świadczenia w okreśie od 1 do 2 roku życia/

O świadczenia rodzinne może ubiegać się osoba pracująca w Norwegii, zatrudniona na stałe lub czasowo.

Zasiłek rodzinny – Barnetrygd

Zasiłek rodzinny przysługuje dla dzieci do 18 roku życia. Kwota zasiłku rodzinnego wynosi 970 NOK miesięcznie na dziecko, niezależnie od wieku dziecka/dzieci.

Zasiłek opiekuńczy - kontantstotte

Zasiłek opiekuńczy przyznawany jest na opiekę nad dzieckiem w wieku od 1 do 2 roku życia, pod warunkiem iż dziecko nie korzysta z całodniowego miejsca w żłobku/przedszkolu, który jest finansowany z dodacji publicznych. Pełny zasiłek opiekuńczy wynosi 6.000 NOK na jedno dziecko w wieku pomiędzy 13 a 23 miesiącem życia dziecka.

Termin wypłaty świadczeń

Zasiłek rodzinny oraz zasiłek opiekuńczy jest wypłacany pod koniec każdego miesiąca.

Świadczenia rodzinne są wypłacane dla osoby zatrudnionej w Norwegii, która jest jednocześnie wnioskodawcą składającą wniosek o te świadczenia.

Jeżeli jesteś zainteresowany otrzymaniem świadczeń rodzinnych z Norwegii skontaktuj się z tut. Kancelarią, sprawdzimy czy możesz otrzymać świadczenia rodzinne w Norwegii. Po potwierdzeniu możliwości otrzymania świadczeń prześlemy niezbędne dokumenty w tej sprawie i rozpoczniemy procedurę w norweskim urzędzie.

Kwalifikacja do możliwości otrzymania świadczeń rodzinnych w Norwegii bezpłatnie
Złożenie wniosku o zasiłek rodzinny 650 zł
Złożenie wniosku o zasiłek opiekuńczy 650 zł